Vés enrere Estat de l'art: recerques en el camp del futur de la comunicació

Estat de l'art: recerques en el camp del futur de la comunicació

Cartografiar l'estat de la recerca en futurs de la comunicació a Europa, tot identificant les principals institucions que juguen un paper clau, les línies de recerca que segueixen i les metodologies prospectives més comunes.

Els future studies es van popularitzat al nord d’Europa a la segona meitat del segle XX, a diferència del sud d’Europa, on encara són molt pocs comuns, i estudien, de forma assagística i prospectiva, les dinàmiques futures i els reptes per venir de la societat. Des d'un format institucional divers -model acadèmic, model governamental o model fundació-, existeixen a Europa alguns centres que proven de dirigir-se al futur per esbrinar i preveure’l.

Els objectius d’aquest projecte són els següents:

• Caracteritzar la recerca que es fa en el camp de la prospectiva en comunicació des de les principals universitats europees líders en Comunicació.
  • Identificar i analitzar el model de recerca de les institucions que, vinculades o no a les universitats, realitzen estudis de prospectiva o future studies en general, per establir dinàmiques metodològiques i estructures de recerca.
  • Sistematitzar i organitzar la producció científica recent en el camp dels estudis de prospectiva en Comunicació per veure el punt base i dissenyar línies innovadores d’investigació científica.

Aquesta recerca es troba finançada pels recursos propis de la Càtedra Futurs de la Comunicació.